Bacaan Selepas Setiap 2 Rakaat Sembahyang Terawih

Pertama : Bacaan selepas rakaat yang ke- 2,6,10,14, dan 18

Bacaan Selepas Rakaat 2,6,10,14,18 Sembahyang Terawih


Kedua : Bacaan selepas rakaat yang ke- 4,8,12,16, dan 20

Bacaan Selepas Rakaat 4,8,12,16, dan 20 Sembahyang Terawih



Ditambah selepas daripada bacaan di atas pada rakaat yang ke-8

Bacaan Tambahan Selepas Rakaat 8


Ditambah selepas daripada bacaan di atas pada rakaat yang ke-12

Bacaan Tambahan Selepas Rakaat 12


Ditambah selepas daripada bacaan di atas pada rakaat yang ke-16

Bacaan Tambahan Selepas Rakaat 16


Ditambah selepas daripada bacaan di atas pada rakaat yang ke-20

Bacaan Tambahan Selepas Rakaat 20


Kemudian imam mengakhiri dengan membaca doa ini pada rakaat yang ke-4,8,12,16,

Doa Pada Rakaat 4,8,12, dan 16


Seterusnya

Bacaan Selepas Doa Rakaat 4,8,12, dan 16

60 comments:

SEEPOT SEEDOT said...

saya nak mintak izin copy bacaan-bacaan solat terawih ni...
utk dibuat pelajaran...

kishi said...

Minta izin copy untuk rujukan

nuri said...

AS SALAM TUAN. MOHON IZIN UTK COPY. TERIMA KASIH

nuna'storymory said...

salam. saya ingin meminta izin untuk copy sebagai panduan.

ROSMAN said...

salam, sy pun nak mintak izin copy

Mohd Khairul Azhairie bin Azizan said...

saya pun nak minta izin copy

Mohd Khairul Azhairie bin Azizan said...

saya pun minta izin copy

Mohd Khairul Azhairie bin Azizan said...

saya nak mintak izin copy bacaan-bacaan solat terawih ni...
utk dibuat pelajaran...

Mohd Khairul Azhairie bin Azizan said...

saya nak mintak izin copy bacaan-bacaan solat terawih ni...
utk dibuat pelajaran...

Unknown said...

Salam tuan,

Saya mohon izin copy utk rujukan.. terima kasih

Unknown said...

Salam.. mohon izin copy..

serama bojok said...

minta izin juga buat copy..

serama bojok said...

minta izin buat copy...

Unknown said...

Salam,,sy nk mntk izin copy bacaan2 tersebut..butstA

Unknown said...

Salam,sy nk minta izin copy bacaan tarawih untuk buat rujukan..syukran jazilan

Unknown said...

Salam,sy nk minta izin copy bacaan2 tersebut utk buat rujukan..syukran jazilan

Unknown said...

Salam. Mohon izin copy

Unknown said...

Salam,mintak izin copy.terima kasih

encik an..... said...

assalamualaikum...
mohon pencerahan...rasanya bacaan tambahan untuk khalifah tu tersalah rakaat.sepatutnya rakaat ke 4, 8, 12, dan 16.

Niz said...

as salam minta izin copy

Unknown said...

minta izin copy ya tuan.tq.

Unknown said...

minta izin copy ya tuan..tqvmch

Unknown said...

saya jugak nk mintak copy tuan

Dudy said...

Saya juga

Wan Haslen said...

MR RUMIT, Pada pengalaman saya menjadi makmum. Pada rakaat ke4, imam baca "Albadrul..". Pada rakaat ke 8, 12, 16 dan 20, imam baca bacaan tambahan untuk khalifah.Betulkan saya jika silap.

Unknown said...

salam.. minta izin copy. terima kasih

issma said...

salam
mohon kebenaran untuk mencetak
moga diberkati
terimakasih

selamat balik kampong ok.

nuqud design said...

as salam minta izin copy

nuqud design said...

as salam minta izin copy

NUQUD DESIGN said...

as salam minta izin copy

NUQUD DESIGN said...

as salam minta izin copy

Unknown said...

assalam..mohon kopy paste yer tuan.. semoga limpahan pahala dan keberkatan buat tuan

NUR HOMESTAY said...

Assalamualaikum.. Minta izin copy

Unknown said...

Assalam..minta izin copy jgk..syukran

Unknown said...

Assalam..sy minta izin untuk copy bacaan ni ye..ntuk pnduan..trima kasih

Unknown said...

Assalamualaikum wbt..saya minta izin copy utk panduan jemaah di surau taman saya..syukran jazilan

Unknown said...

assalamualaikum..mohon kopy paste yer tuan.. semoga limpahan pahala dan keberkatan buat tuan

Unknown said...

assalam minta izin copy bacaan selawat solat tarawih

Unknown said...

mitak izin copy paste

BradHunter said...

Assalamualaikum WBT...saya mohon untuk jadikan sebagai rujukan saya sekeluarga...Semoga Allah melimpahkan rahmat kepada saudara kerana memberi Ilmu kepada kami...Amin....terima kasih

BradHunter said...

Assalamualaikum WBT...saya minta izin jadikan sebagai rujukan saya sekeluarga...Semoga Allah melimpahkan rahmat kepada saudara kerana berkongsi Ilmu kepada kami sekalian....terima kasih

Unknown said...

Assalam, mohon utk dicopy.. Halalkan ye.

Unknown said...

as salam mualaikum...saya mohon keizinan untuk copy rujukan ini...semoga kita sama2 dapat beribadat dengan baik..

Unknown said...

Salam. Mohon copy dan share ye

john labu said...

salam... ada tak yg boleh terjemah makna... tq

Unknown said...

Salam. Mohon copy dan share ye

Anonymous said...

Salam tuan,

Saya mohon izin copy utk rujukan.. terima kasih

Read more: http://al-azkar.blogspot.com/2008/05/bacaan-selepas-setiap-2-rakaat.html#ixzz3egyckzdR

Hamka Malagapi said...

Minta dan Ambil Berkanya, Insya Allah kami copy. Alhamdulillah, Terima Kasih, Jazakallahu Khairangkatsiraangkatsiiraa!

a.rahim said...

mohon untuk copy n paste maklumat ini ya....halal lah hendaknya

Anonymous said...

Mohon keidzinan dr tuan tuk mengopi bahan dzikir dan do'a d atas.. jazakallah..

Anonymous said...

salam..mohon copy

Unknown said...

mohon keizinan utk cetak zikir selawat di atas...

Anonymous said...

Mohon izin utk dijadikan rujukan. Tqsm may allah bless you :)

Kopilatin said...

SAYA MINTA IZIN UNTUK COPY TUAN

Unknown said...

mohon izin nak copy

Unknown said...

Assalamualaikum, mintak izin copy

Rahimy said...

Assalamualaikum, minta izin copy. Jazakallah

Anonymous said...

Assalamualaikum, minta izin copy. Jazakallah

Anonymous said...

alhmdl..mohon copy paste tq

Unknown said...

assalamuaikum. mohon izin copy. tq

Blog Widget by LinkWithin